ERROR 404

Are you in IT to win IT?

Het Concept

Client
  • Info Support
Services
  • Campagne, Concept, Branding en Grafisch Vormgeving
Date
  • April - May 2021

Info Support wil graag meer jong IT-talent trekken. Hoe kunnen ze meer naamsbekendheid krijgen bij deze groep? Met als uiteindelijke doel om makkelijker nieuwe specialisten te kunnen werven.

Voor deze groep draait de basis van hun studententijd om lol maken met vrienden en nieuwe studiegenoten leren kennen. Vooral in de IT-wereld is dit belangrijk, want lang niet iedereen deelt dezelfde interesse in IT. Helaas heeft de pandemie hier een stokje voor gestoken. Gelukkig weet Info Support hier wel raad mee. Er is een manier waarbij ze weer even ‘gewoon’ studenten kunnen zijn en met (nieuwe) studiegenoten in contact kunnen komen. Namelijk een escape room!

Info Support neemt het initiatief om een jaarlijks terugkerende campagne te lanceren met de titel ‘ERROR 404’. Een escape room waarbij we niet alleen het studentenleven van IT’ers een oppepper geven, maar ook zorgen dat IT’ers Info Support leren kennen.

ERROR 404 krijgt een gezicht door het een logo en slogan te geven. ERROR 404 is een HTTP-status code en een van de meest bekende foutmeldingen op het internet. Het betekent dat er iets ontbreekt. Er is gekozen voor een ufo, omdat objecten vermist raken vanwege ufo’s. De 0 is in de Info Support font en ook de speelse gamestijl illustraties in de hoeken.

De pay-off luidt als volgt: ARE YOU IN IT TO WIN IT? – Met de nadruk op IT (woordenspel). Daarnaast is het ook een spel dat je moet proberen te winnen om uitgeroepen te worden tot de winnaar.

Om de campagne door te trekken is het noodzakelijk om een campagne website op te zetten. Op de website komen informatie, de teaser en belangrijke updates (zoals nieuwe locaties en highscores) te staan, zo ook de optie om geheel kosteloos aan te melden. Dit onder andere om IT’ers te enthousiasmeren over de campagne.

Rechts onder staat de ERROR 404 Truck, dit is een escaperoom op wielen. Deze zal door heel Nederland rijden en meerdere stops maken bij grote steden, denk maar aan Rotterdam, Amsterdam, Utrecht, Eindhoven. Dit is nodig om een competitie te starten tussen de grote steden.